Здрави емоции

Ако поемете грижа заблизък човек, който се нуждае от постоянни грижи, трябва да се съобразявате с факта, че щевъздействате на редица емоции – както на болния, така и на близките. Това са нееднократно силни и екстремни емоции, често водещи до промени в настроението.

Какви са най – честите чувства?

Болногледач (Придружител)
Болен
  • яд
  • гняв
  • безсилие
  • чувство на безнадежност
  • липса на вяра от успеха в лечението/рехабилитация
  • депресия
  • главоболие
  • мускулни болки
  • преумора
  • желание на изолиране от света
  • потиснато настроение
  • раздразнителност
  • нетърпение
  • агресия
  • междуличностни проблеми
  • сексуална дисфункция
  • страх
  • гняв
  • безсилие
  • самота
  • липса на разбиране
  • чувство на безнадежност
  • липса на вяра от успеха в лечението/рехабилитация
  • демотивация
  • агресия
  • унижение
  • чувство на несправедливост
  • раздразнителност
  • нетърпение
  • желание на изолиране от света
  • примирение
  • скръб

Докато болния се съсредоточава върху своите чувства, придружителя трябва да се погрижи за това, как да се чувства болния и самият той.

Как да се погрижим за здравите емоции?

Отървете се от стереотипите

Отървете се от вашите стереотипи свързани с инвалидността, болестите и уврежданията, Това не е лесна задача, но само чрез пречупване на бариерите, поставени от личните ви убеждения, може да “свалите магията” на това, с което се срещате. Благодарение на пречистването на ума от тях, ще избегнете на сила да правите болния щастлив и да му предлагате решения, които са правилни за Вас в дадена ситуация. На Вас, също така, ще Ви бъде по-лесно да сте обективни и да не подхождате към болния, като към неодушевен предмет.

Преодолейте срама

Преодолейте срама, свързан с физиологията на другия човек. Помогнете на болния съшо да преодолее този срам. Това е много труден въпрос, който изисква много деликатност. Дали помагате само в ежедневната хигиена или правите целия тоалет на болния, запомнете едно нещо, че той изпитва неудобство, да показва голото си осакатено тяло. Бъдете внимателни със жестовете и думите си.

Научете се да бъдете състрадателен

Научете се да бъдете състрадателен – помислете за това, как може да се чувства болния, какво преживява и се опитайте да го разберете. Помислете, какви ще бъдат Вашите чувства в такава ситуация и какво трябва да се направи, тези емоции да бъдат максимално положителни. Слушайте и наблюдавайте лицето за което се грижите-всеки човек се нуждае от различни грижи, опитайте се да му гарантирате това, от което той се нуждае.

Подгответе се за различни настроения

Подгответе се за различни настроения – ваши и на болния. Осъзнайте, че имате право да изпитвате различни емоции, но се опитвайте да го правите съзнателно. Положителните емоции използвайте в изграждането на взаимоотношенията, взаимното доверие и подобряването на мотивацията.

За отрицателните емоции търсете безопасни решения:

Никога не бъдете надменни пред болния

Никога не бъдете надменни пред болния, когато сте негов придружител. Не забравяйте, че за него, това е унизителен и неприятен факт и има чувството, че е зависим от някого. Вашето предимство използвайте разумно в полза на болния – мотивирайте го да действа, предавайте му положителна енергия.

Не използвайте никакво насилие

Не използвайте никакво насилие – нито физическо, нито словесно. Използването на насилие, показва вашата безпомощност, като взаимно се наранявате.

Бъдете настоятелни

Бъдете настоятелни – зачитайте правата на болния, но имайте и самоуважение. Не правете всичко вместо болния, особено, ако състоянието му позволява да извършва ежедневните си дейности. Вижте какво удовлетворение може да му даде самостоятелността.

Не забравяйте, че с един жест, може да се изрази повече, отколкото с няколко думи

Не забравяйте, че с един жест, може да се изрази повече, отколкото с няколко думи. Успокойте Вашите нервии утешете страданието на болния чрез докосване, разбиране с поглед или усмивка. Такива моменти успокояват, дават почивка и подобряват самочувствието.

Следвайте лесните правила

Следвайте лесните правила, за да избягате негативните реакции на болния:

Добрия болногледач (придружител) е този, който е отпочинал

Добрия болногледач (придружител) е този, който е отпочинал. Трябва от време на време, да заредите батериите и да се откъснете от ежедневните грижи. Опитайте се така да си организирате времето, за да имате няколко часа лично време през седмицата и да реализирате собствените си нужди. Не се изолирайте от хората, не се отказвайте от социалния живот, от среща с приятели.

Не се страхувайте да поискате помощ

Не се страхувайте да поискате помощ. Ако няма кой да Ви замести, използвайте някой друг. Може би в района има организации, които биха Ви помогнали – някои от тях имат специални доброволци или професионални болногледачи (придружители), които можете да наемете по часово. Не се опитвайте да вършите всичко сами – това може да е свръх Вашите сили.

Можете да използвате помощта на психолог

Можете да използвате помощта напсихолог – ако не се спрявате с емоциите си-обективния поглед на някой отвън и професионалното му мнение, може да промени вашата нагласа и да ви помогне в новата ситуация, за да овладеете емоциите си. Разговорът със свещеник,често помага на вярващите хора. Има редица сдружения, както и групи за подкрепа, които ще Ви помогнат в преодоляването на трудния период.

Погрижете се за тялото си

Погрижете се затялото си – грижите за болния отнемат много енергия, за това е хубаво да се правят упражнения за укрепване на тялото. Обърнете специално внимание на вашия гръб, особено, когато всеки ден многократно трябва да местите болния. Опитвайте се, да си почивате повече и да релаксирате, чрез използване на различни техники. Музиката носи положителни емоции и лекува както вас, така и болния. Тя носи спокойствие на ума и подобрява настроението.

Помислете за плюсовете и минусите

Помислете за плюсовете и минусите, ако стоите пред решението да прехвърлите болния в специализирана институция за грижи социален дом, хоспис или старчески дом. Понякога това е най-доброто решение за всички, така, че не се обвинявайте, ако решите, че с болния трябва да се занимава специализиран социален център. Опитайте се, да не се чувства изоставен посещавайте го и му повдигайте духа, възможно по-често. Разберете, как да си подсигурите комфорт при грижите.

Bella Global TZMO Global

Този уебсайт използва бисквитки.

Ние използваме данни или бисквитки във Вашия браузър, за да персонализираме и подобрим удобството при използване на нашия уебсайт, да анализираме активността на уебсайта, което помага да поддържаме нашите маркетингови и търговски дейности и да показваме персонализирани реклами въз основа на информация за Вашите интереси (включително активността Ви на нашия уебсайт или други сайтове ) и Вашето местоположение. По-долу можете да промените настройките на браузъра си, за да блокирате някои или всички бисквитки.

Приеми всичко
настройки

1. Услугата не събира автоматично никаква информация, освен информацията, съдържаща се в бисквитките.

2. Файловете с бисквитки (т.нар. бисквитки) са ИТ данни, по-специално текстови файлове, които се съхраняват на крайното устройство на потребителя на услугата и са предназначени за използване на услугата. Бисквитките обикновено съдържат името на уебсайта, от който идват, времето за съхранение на крайното устройство и уникален номер.

3. Субектът, който поставя бисквитки на крайното устройство на потребителя на услугата и получава достъп до тях, е операторът на услугата TZMO SA със седалище Żółkiewskiego 20/16 87-100 Toruń.

4. Бисквитките се използват за следните цели:

a) адаптиране на съдържанието на услугата към предпочитанията на потребителя и оптимизиране използването на уебсайтове. И по-специално, тези файлове позволяват да се разпознае устройството на потребителя на услугата и правилно да се покаже уебсайтът, съобразен с индивидуалните нужди;

b) създаване на статистически данни, които помагат да се разбере как потребителите на услуги използват определени уебсайтове, което позволява подобряване на тяхната структура и съдържание;

5. Услугата използва два основни типа бисквитки: бисквитки за сесия и постоянни бисквитки. Сесийните бисквитки са временни файлове, които се съхраняват на крайното устройство на потребителя до излизане, напускане на уебсайта или изключване на софтуера (уеб браузъра). Постоянните бисквитки се съхраняват на крайното устройство на потребителя за времето, посочено в параметрите на файловете с бисквитки, или докато не бъдат изтрити от потребителя.

6. Следните видове бисквитки се използват като част от услугата:

Име Домейн Тип Продължителност
_fbp .seni.bg Advertisement 3 months
smvr .seni.bg Analytics 10 years
smuuid .seni.bg Analytics 10 years
_ga .seni.bg Analytics 2 years
_gid .seni.bg Analytics 1 day
_gat_gtag_UA_17582194_1 .seni.bg Analytics 1 minute
_gat_UA-17582194-1 .seni.bg Analytics 1 minute
_smvs .seni.bg Analytics 1 day
_hjFirstSeen .seni.bg Analytics 30 minutes
_hjIncludedInSessionSample seni.bg Analytics 2 minutes
_hjAbsoluteSessionInProgress .seni.bg Analytics 30 minutes
smg salesmanago.pl Analytics 10 years
symfony seni.bg Other 2 hours
_hjSessionUser_2724099 .seni.bg Analytics 1 year
_hjSession_2724099 .seni.bg Analytics 30 minutes
SERVERID app3.salesmanago.pl Performance session

7. В много случаи софтуерът, използван за сърфиране в уебсайтове (уеб браузъра), позволява бисквитките да се съхраняват на крайното устройство на потребителя по подразбиране. Потребителите на услугата могат да променят своите настройки за бисквитки по всяко време. Тези настройки могат да се променят по такъв начин, че да блокират автоматичното обработване на бисквитки в настройките на уеб браузъра или да информират за всяко тяхно публикуване на устройството на потребителя на услугата. Подробна информация за възможностите и методите за работа с бисквитки е налична в настройките на софтуера (уеб браузъра).

8. Операторът на услугата информира, че ограничаването на използването на бисквитки може да засегне някои от функциите, налични на страниците на услугата.

източник: http://wszystkoociasteczkach.pl/"